Το Νurburgring ή αλλιώς The Ring, θεωρείται από πολλούς η πιο απαιτητική πίστα στο κόσμο, μια πίστα όπου παραδοσιακά ένα αυτοκίνητο που "γράφει" ένα καλό χρόνο, βαπτίζεται ως μια καθαρόαιμη σπορ κατασκευή.
Η πίστα δημιοιυργήθηκε το 1927 με μια διαδρομή που κάλυπτε 28,265 χλμ. Μετά από πολλές αλλαγές, η πίστα έμεινε με μόνο 20,832χλμ., με ένα σύνολο 73 καμπές που αποτελούνται από 88 αριστερές και 84 δεξιές στροφές
Αυτό που κάνει την πίστα πολύ δύσκολη -εκτός από τις ατελείωτες στροφές, που χρειάζονται εκατοντάδες αγωνιστικά χιλιόμετρα για να σου αποτυπωθούν στο πίσω μέρος του εγκεφάλου σου- είναι οι συνεχείς υψομετρικές διαφορές καθόλη τη διάρκεια του γύρου, που λειτουργούν "διαβρωτικά" στο αίσθημα αυτοσυντηρησής σου...
Χαμηλότερο σημείο: 334 μέτρα
Υψηλότερο σημείο: 626 μέτρα
Υψομετρική διαφορά: 292 μέτρα
Αυτό που θα ακολουθήσει στη συνέχεια θα είναι μια προσπάθεια αποτύπωσης ένος γύρου, χωρίς πολλά τεχνικά. Enjoy
Start/Hatzenbach
H πρώτη αριστερή έχει καλό κάμπερ αλλά στη έξοδο της αρχίζει μια απότομη κατηφόρα.
Η επόμενη δεξιά έχει ανάποδο κάμπερ, οπότε θέλει αργή είσοδο για να διατηρήσεις την ταχύτητα
Hatzenbach/Hocheichen
Τα εσάκια θέλουν καλό έλεγχο και όσο το δυνατόν μικρές κινήσεις στο τιμόνι.
Η μικρή πινακίδα χρησιμεύει σα σημείο αναφοράς για την είσοδο στη δεξιά.
Στην είσοδο της επόμενης αριστερής ο δρόμος ξεκινά να κατηφορίζει πάλι
Quiddelbacher Höhe/Flugplatz (Quiddelbacher Height/Airfield)
Από τις δυσκολότερες καμπές της πίστας.
Στην κορυφή της διπλής στροφής, ο λόφος αποκτά μια απότομη κατωφέρεια 17 μοιρών, με συνέπεια να στρίβεις χωρίς να βλέπεις...
Schwedenkreuz (Swedish Cross)/Aremberg
Η πινακίδα πάλι είναι σημείο εισόδου στη αριστερή παρατεταμένη που ανεβαίνει το λόφο.
Μένεις αργά στα φρένα για την επόμενη δεξιά, ώστε να αναπτύξεις καλή ταχύτητα εξόδου για την επόμενη ευθεία που ακολουθεί
Fuchsröhre (Fox's Tunnel)
Μεγάλες ταχύτητες εδώ, πολύ αυτοσυγκέντρωση και όσο το δυνατόν ελάχιστες κινήσεις με το τιμόνι
Adenauer Forst (Adenau Forest)
Μπαίνοντας στο δάσος, προσοχή στη τυφλή αριστερή καμπή.
Φτάνοντας στην επόμενη κλειστή αριστερή, φρενάρεις ενώ ακόμα στρίβεις και πειραματίζεσαι με γραμμές...
Kallenhardt
Κατηφορίζοντας από το δάσος, χρησιμοποιείς όλο το πλάτος της πίστας για την διπλή (double apex) στροφή
Η κλειστή δεξιά έχει ανάποδο κάμπερ και επίσης είναι κατηφορική. Βαθμός δυσκολίας 125!!!
Wehrseifen
Η κατηφόρα συνεχίζει με την πολύ όμορφη αριστερή παρατεταμένη.
Στην έξοδο μένεις όσο μπορείς αριστερά και μπορείς να αλλάξεις γραμμή για τα φρένα στο πολύ κλειστό εσάκι που ακολουθεί.
Έτσι, για να μη βαριόμαστε
Breitscheid
Δύο συμμετρικές σε κλίση στροφές όπου η γραμμή είναι δεδομένη.
Εδώ φτάνουμε στο χαμηλότερη σημείο της πίστας
Bergwerk (the Mine)
Μένεις δεξιά καθόλη την παρατεταμένη και στρίβεις επιχειρώντας όσο trail braking αντέχεις...
Kesselchen (the Little Kettle)
Αρχίζουμε να ανηφορίζουμε και θα συνεχίζουμε να το κάνουμε για τα επόμενα 3 χιλμ, ανεβαίνοντας 184 μέτρα μέχρι την Καρουσέλ
Μια συμμετρική παρατεταμένη ακολουθούμενη από αυτό που οι αγγλοσάξωνες αποκαλούν Kink
Kesselchen Part 2
H είσοδος για την μεγάλη παρατεταμένη είναι τυφλή και η πίστα έχει πολλές ανωμαλίες εκεί ακριβώς που θες να φρενάρεις. Τι αλλο;;
Karussel (Carousel)
Έχουμε και λέμε λοιπόν...
Ερχόμενοι με αρκετή ταχύτητα κόβουμε σταδιακά για την κλειστή δεξιόστροφη φουρκέτα. Δεν ανοιγόμαστε νωρίς για την είσοδο γιατί η κορυφή είναι (πάλι; ) τυφλή.
Στρίβουμε λοιπόν δεξιά, κρατώντας ισορροπία (tidy entry) και επιταχύνουμε ελαφρά στη έξοδο.
Η τέλεια είσοδος στην περίφημη Καρουσέλ, επιτυγχάνεται σημαδεύοντας το δεύτερο δέντρο από δεξιά, σε μια σειρά 4 δέντρων (τι θα γίνει αν κάποιος κόψει αυτό το δέντρο; )
Φρένα, δευτέρα και στρίβουμε σχεδόν πάνω στο τσιμεντένιο κομμάτι της στροφής.
Προσοχή Δε χαζεύουμε τριγύρω αλλά μόνο μπροστά μας σε απόσταση 20 μέτρων.
Αλλιώς κινδυνεύουμε να χάσουμε τον προσανατολισμό μας...
Hohe Acht (High Eight)
Για να ξεμουδιάσουμε λίγο, ακολουθεί ένα σύμπλεγμα 3 στροφών, που η κάθε στροφή έχει διαφορετική κλίση
Η πρώτη είναι σχετικά απλή αλλά στην έξοδο πρέπει να πάρεις γραμμή για την επόμενη, πιο κλειστή.
Στην έξοδο της δεύτερης είναι η είσοδος της τρίτης, με ακόμα μεγαλύτερη κλίση άρα και μικρότερη ταχύτητα εισόδου. Μπερδευτήκατε :ncrazy:
Wippermann
Περνώντας μια σειρά από εσάκια, φτάνεις στο στύλο στα δεξιά σου. Μένοντας παράλληλα με το στύλο, εχεις την ευθεία που θα σε φέρει έως την είσοδο της κλειστής δεξιάς.
Περνάς στην μέση της πίστας πριν αρχίσεις την είσοδο σου
Esbach/Brünnchen
Ακόμα μια φορά, η πινακίδα είναι το σημείο που στρίβεις για να πάρεις γραμμή εισόδου για την κατηφορική αριστερή, με αρνητικό κάμπερ παρακαλώ...
Βγαίνοντας από τη μικρή δεξιά, χτυπάμε φρένα για late apex και ανοίγουμε την έξοδο έως και το εξωτερικό τσιμέντο (αν μπορούμε.. )
Eiskurve/Pflanzengarten (Ice Corner/Plant Garden)
Η έξοδος της μικρής αριστερής, αν και φαίνεται απλή, καθορίζει τη γραμμή σου και την ταχύτητα που θα μεταφέρεις κατά τη διάρκεια αυτού του συμπλέγματος στροφών.
Οι υψομετρικές διαφορές στους μικρούς λόφους, δε βοηθάνε καθόλου την αυτοσυγκέντρωση
Pflanzgarten Part 2
Φαίνεται εύκολη ε; Για πάμε...
Φαντάσου ότι οδηγείς ευθεία και η πίστα απλά σε περικυκλώνει, μια απο αριστερά μια απο δεξιά.
Στη μέση του συμπλέγματος μια απότομη κατηφόρα σε φέρνει στη δεξιά μεριά της πίστας και πριν προλάβεις να το καταλάβεις, ξύνεις την αριστερή κορυφή της επόμενης στροφής περνώντας πάλι στη μέση της πίστας...
Entrance to Schwalbenschwanz (Swallowtail)
Ανοίγεσαι αριστερή για την πρώτη δεξιά παρατεταμένη. Τα χαρτιά μου λένε ότι εδώ, το σημείο αναφοράς είναι ένα άβαφτο (για να μη φαίνεται ) κομμάτι της μπαριέρας..
Απαλές κινήσεις μέχρι να τελειώσει το σύμπλεγμα :whistle9:
Schwalbenschwanz/Galgenkopf (Swallowtail/Gallowshead
Εδώ είναι που κερδίζονται ή χάνονται δευτερόλεπτα...
Φρενάρουμε δυνατά, ακολουθούμε τα τσιμεντένια τούβλα στο εσωτερικό της στροφής, αλλά στην έξοδο δε παρασυρόμαστε και είμαστε συγκρατημένοι με το γκάζι.
Παραμένουμε αριστερά ενώ ταυτόχρονα κατηφορίζουμε, φτάνουμε στην πρώτη ανηφορική δεξιά, περνάμε παράλληλα από την κορυφή της (κοινώς την "πουλάμε") συνεχίζουμε ευθεία έως την άκρη της πίστας και παίρνουμε γραμμή εισόδου για την δεύτερη (επίσης ανηφορική :doubt: ) δεξιά.
Σε ποιό σημείο αλλάζουμε κατεύθυνση; Θέμα εμπειρίας+έμπνευσης :smokin:
Antoniusbuche (Antonius Beech)
Τέρμα γκάζι και σημαδεύεις ένα άσπρο κομμάτι των κερμπς για να περάσεις ξυστά από την κορυφή της στροφής flat out (κοινώς το γκάζι ακόμα σανίδα )
Hohenrain/Schikane (Chicane)
Και για να ξυπνησουμε λιγάκι, έχουμε εδώ ένα σύμπλεγμα 4 στροφών που πάλι προσπαθούμε να τις περάσουμε όσο πιο "ευθεία" μπορούμε :ncrazy:
Σταδιακά μειώνουμε ταχύτητα, μέχρι την 5η κλειστή δεξιά που θα μας φέρει στη γραμμή εκκίνησης...
Μόλις ολοκληρώσαμε ένα και μοναδικό γύρο.
Eνώ κοιτάω χρόνους, τσεκάρω θερμοκρασίες και ξαναφέρνω στο μυαλό μου τα πολλά λάθη που έκανα ήδη, ένα μόνο έχω να πω......
Green Hell, all over again
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου